De Technische commissie

Deze commissie bestaat uit vijf leden. Zij organiseert alle tennisactiviteiten die bij de club plaatsvinden, zoals daar zijn het reserveren van de banen voor vrij spelen, voor- en najaarscompetitie, toernooien en training. Eén keer per jaar wordt, samen met de tennisverenigingen uit Zwartsluis en Genemuiden het Zwartewaterland Toernooi georganiseerd.

Tennislessen worden verzorgd door de tennisschool. De technische commissie onderhoudt de contacten met de tennisschool.

De TC Hasselt is met name een recreatieve vereniging. Het is mooi als er goed gepresteerd wordt, maar gezelligheid en plezier staan voorop. Leden reserveren zelf met de KNLTB Clupapp de tennisbanen om op afspraak met elkaar te tennissen.

De Technische Commissie organiseert tossen en gezelligheidstoernooitjes, waarbij alle leden in wisselende samenstelling met elkaar kunnen tennissen. Het tossen is in de zomerperiode op woensdagavond. Voor de senioren is er het gehele jaar door seniorentoss op donderdagmorgen.